2015. május 8., péntek

10 szuper ingyenes kikapcsolódási hely New Yorkban

New York Cityről tudni kell, hogy bár gyönyörű, de bizony igen csak ki kell nyitni a pénztárcánkat amikor itt vagyunk. Szeretnék most felsorolni 10 olyan dolgot/helyet New Yorkban, ami nem ver minket komoly anyagi költségekbe, ha a városban járunk, mégis jól szórakozunk. Az alább felsorolt dolgokat valószinűleg sokan tudják, de nekem meggyőződésem, hogy többen vannak, akik nem hallottak még róla.

1.) Sokan nem tudják, de Manhattanben van egy városrész aminek a neve Chelsea. Ez a városrész jobbára a galériákra összpontosit. Ezeket a galériákat leginkább a 20. utcán a 11. és 12. Ave között találhatjuk meg. A www.westchelseaarts.com és a Gallery Guide oldalain megtalálhatjuk a pontos listát azokról a galériákról, ahová teljesen ingyen lehet bemenni. Ezen felül minden Csütörtök este bor- és sajtkóstolás van ugyanitt.

2.) A City Hallban (amely a Broadway Park Row és a Chamber utca között található nagyon közel a Brooklyn hidhoz) New York City államigazgatása található, szintén ingyen és bérmentve mehetünk be szétnézni. Ha már ott vagyunk, feliratkozhatunk külön idegenvezetésre, amely körbevisz bennünket az épületen belül és mindez egy fillérünk be sem kerül.

3.) Akik a divat iránt érdeklődnének, a Fashion Institute of Technology (FIT) Museum-ba szintén nem kell belépő dijat fizetni. Itt az ember kicsit úgy érezheti magát, mintha a Fashion Week-en lenne. Ez a múzeum a 7 Ave és a 27. utca sarkán található, a pontos neve Garment District, Midtown West.

4.) Federal Reserve Bank of New York
Akik ismerik a Die Hard cimű filmet, azoknak ez a bank ismerős lehet. Ide szintén nem kell fizetnünk semmit, ha be akarunk menni szétnézni. A bank érdekessége, hogy több, mint 10.000 tonna aranyrudat őriznek az alagsorban 80 láb mélyen a föld alatt. A körutat Hétfőtől Péntekig  nyitvatartási időben tehetjük meg (kivéve, ha éppen valamilyen amerikai ünnepnap van). Semmi más dolgunk nincs, csak besétálni a bankba és jelezni, hogy jöttünk megnézni az aranyat. A bank pontos cime 33 Liberty Street, Lower Manhattan.

5.) Govenor's Island
A pici sziget érdekessége (Manhattan és Brooklyn között az East Riveren), hogy régen akik hajóval az Egyesült Államokba érkeztek, ezen a szigeten léptették be őket az országba. Komppal tudunk átjutni Manhattanből a szigetre, természetesen a kompért nem kell fizetnünk. A komp a Battery Maritime épülettől indul Lower Manhattanből, nem messze a Brooklyn hidtól. A szigeten lehetőségünk van kerékpározni, golfolzni, piknikezni, de megnézhetjük az Admiral's House-t, valamint a "ghost town"t is.

6.) Grand Central Partnership Walking Tour
A méltán hires pályaudvart természetesen egyedül is felfedezhetjük, de ha valaki szeretne egy idegenvezetést, akkor egy 90 perces sétán vehet részt, melynek során elviszik a Grand Centrál "suttógó galériájába" is. A galéria érdekessége, hogy ha mi az egyik sarokban állunk az ismerősünk, partnerünk pedig egy tőlünk messzebb lévő sarokban és valamit suttogunk a fal felé, akkor azt a terem másik felében lévő partnerünk úgy hallja, mintha közvetlenül ott állnánk mellette. Ez nem vicc, kipróbáltam és tényleg igy van. Ezen kivül az idegenvezető elvisz minket a hires Chrysler Buildingbe is. A túra a 120 Park Averól a 42. utcában Midtown Eastről indul minden Pénteken délután 12.30-tól.

7.) High Line
A High Lineról korábban már irtam a Facebook oldalamon is, de szerintem ez is egy érdekesség New York Cityben, és természetesen ingyenes. A Gansevoort utcától indul egészen fel a 30. utcáig a 9 Ave és a Hudson folyó között. Ahogy a High Lineon haladunk felfelé a 30. utca irányába, könnyen megközelithetjük a Chelseaben található ingyenes galériákat is. A High Line egyébként egy régi vasútvonalból kialakitott sétány, ahol gyönyörködhetünk a Hudson folyó és Manhattan látványában.

8.) New York City Publik Library
New York City legnagyobb könyvtárába a túristák szintén bármilyen költség felszámolása nélkül mehetnek be szétnézni. Az olvasóteremben régen az ismert kis zöld lámpácskák voltak megtalálhatóak minden asztalon, melyeket mára sajnos már felváltottak a computerek. De maga az épület igy is káprázatos és lélegzetelállitó. Az ingyenes túrákon Hétfőtől Szombatig délelőtt 11 óra és délután 2 óra között vehetünk részt, Vasárnap pedig délután 2 órakor. A szomorú hir, hogy nyáron Vasárnap a könyvtár zárva tart. Az épület a 42. utca és a 5th Ave sarkán található, Midtown East-en.

9.) Aki szereti a kicsit extrémebb dolgokat, azoknak ajánlanám az ingyenes kajakozási lehetőséget a Hudson folyó mentén. Két helyszinről is lehet indulni a Manhattan Community Boathouse jóvoltából. Az egyik a Pier 96 az 56. utcán, a másik helyszin a 72. utcán a North of Pier i Cafe-tól a Riverside Parkból megközelithető minden Szombaton és Vasárnap délelőtt 10 óra és este 6 óra között.

10.) Staten Island Ferry
A komp Lower Manhattanből indul át Staten Islandre. A komp használatáért szintén semmilyen költséget nem kell fizetnünk. Az érdekessége, hogy nagyon közel halad el amelett a sziget mellett, amelyen a Szabadság szobor található. Mivel a komp elég lassan halad, igy elég alapocsan megcsodálhatjuk a szobrot, és igy megúszhatjuk a hosszú sorbanállást és a szigetre jutásra való útiköltség árát. Szintén pozitivumként emliteném, hogy a kompról gyönyörű kilátás nyilik Downtown Manhattanre.

Remélem sikerült hasznos információkkal szolgálnom azoknak, akik szeretnének New York Citybe látogatni és minél több pénzt megspórolni. Természetesen a fent felsorolt 10 helyszinen kivül még számtalan látványosság van ahová ingyen bejuthatunk, de ha mindent felsorolok, akkor senki sem olvasná végig a bejegyzést, olyan hosszú lenne. Kellemes időtöltést kivánok mindenkinek, ha New York Cityben jár.